רמת הנדיב מסלולים. טיול

מומלץ להשקיע לפחות שעה בסיור ברחבי הגן וליהנות מהתצפית שהוא מציע לכיוון הים בתקופת המנדט שוני שימשה כבסיס האימונים המרכזי של האצל
עד מהרה נגיע לחורשת הברושים נקודה 2 על המפה תיאור האתר כניסה לתוך לוע האדמה, אל מעמקי ניקבה קדומה שמימיה זורמים, וביקור בגן פרחים ייחודי בארץ - גן קברו של "הנדיב הידוע", אדמונד דה רוטשילד

המסלול לעין צור והמסלול למנצור אל עקב המסלול היפה ביותר , לא מתאים לעגלות וכולל עלייה לא קשה בסוף שלא תמיד מתאימה לבעלי מנשא לילדים.

שביל האחוזה
נוסעים בכביש הגישה 653 מזרחה עד לכיכר הראשונה, פונים בה שמאלה לדרך העצמאות, ובכיכר הבאה פונים ימינה לדרך נילי
מסלולי טיול
על מנת להגדיל את ספיקת המעיין חצבו ניקבה שהגדילה את פתח יציאת המים, והיום תוכלו להכנס וללכת בנקבה עד למקום שבו מותקן שער ברזל
עין צור
חגיגות המים היו מספר ימים של התהוללות בסיוע יין, מים ונשים
הגענו אל תוך הואדי, בין שני רכסי הכרמל, ושוב התחלפה התפאורה אל הברושים מצטרפים כאן גם עצי שיזף מצוי — עצים קוצניים, שמצמיחים פירות קטנים ועגולים
מדי פעם יש על אחד הבולים מספר המציין נקודת עניין אופי השביל: בינוני, מתאים לילדים מגיל 5—6, תינוקות במנשא

שיטות העיבוד החקלאי היום כוללות חריש עמוק ותכוף יותר, ויחד עם השימוש הגובר בחומרי דישון והדברה, המינים הללו הולכים ונכחדים.

טיול
טלפון חירום לאחר שעות הפתיחה פקח תורן 053-6452336
עין צור
מעיינות שוני הזינו בריכות מים גדולות, ספא, ג'קוזים, ובתי מרחץ
טיול בשביל המעיין
מאחר ועומק שכבת הגיר במקום זה הינו רק שישה מטרים, כשהגיעו החוצבים לשכבה הרכה יותר, שנמצאת מתחת לגיר, הם עברו לחצוב במקום אחר
החורבה, הממוקמת בגובה 142 מטר מעל פני הים, נמצאת על מצוק חוטם הכרמל, חלקו הדרומי-מערבי של הכרמל אבל רק שליטה התורכי של העיר, מחמד אבו נאבוט, הצליח להפיח בה רוח חיים, ושרידי בנייתו נשמרו עד ימינו
מגן זה הוענק למשפחת רוטשילד בזכות פועלה מידי קיסר אוסטריה לקראת סוף האביב תוכלו ליהנות מפריחתם של: עכובית הגלגל, סייפן התבואה, אלת המסטיק, בר-זית בינוני, פעמונית קיפחת, סירה קוצנית, קידה שעירה, חרדל לבן בהמוניו ועוד

השריד שנתגלה כאן היה בסיס המגדל.

שביל האחוזה
מאוחר יותר, בתקופה הביזנטית, הנקבה כולה הייתה מלאה במים ושימשה כבריכת רחצה פולחנית