חניון לילה הר ארדון. גבעת חרוט ונחל ארדון

תאים לטעינת טלפונים ניידים כן ברזיות מים לשתייה כן מזנון וחנות מטיילים משקאות קלים, גלידות, מזכרות, ציוד בסיסי ללינה, פנסים, פחמים, שקיות קרח, מפות סימון שבילים, עצים למדורה במרכז המכתש ישנה דרך עפר טובה מאוד היוצאת מזרחה מהכביש עם שילוט ברור לעבר חאן בארות
אבן מיל קדומה לפני חניון היום כדאי לרדת מהרכב במקום שבו חוצה את דרכנו שביל מסומן בשחור אחרי טיפוס של עוד 400 מ' נראה שביל מסומן בשחור, שבא מחניון הלילה של הר ארדון

השמיים חשוכים, רואים את שביל החלב היטב ועם פרטים דומה לנחל נקרות.

שביל מעגלי בהר ארדון
קחו את הפסולת עמכם לבל תגרום נזק לבעלי חיים
מדריך מקומות חשוכים בדרום הארץ
כדי לצפות בבקעת מחמל ממשיכים לצעוד בשביל עוד כמה מאות מטרים ומגיעים לנקודה הגבוהה בטיול: כ-700 מ' מעל פני הים וכ-200 מ' מעל לנקודת ההתחלה של ההליכה
שביל סובב מכתש רמון
אלו הם שני מֶחְדָּרים אנכיים הצמודים זה לזה
אל פסגת הר ארדון הר ארדון ראס א-רדיחה נקרא על שמו של ארדון המקראי
השביל החדש מחולק לשמונה קטעי הליכה, אשר 5 מהם הם חדשים, כולל שני חניוני לילה חדשים, ועוד שלושה מתחברים למערכת השבילים וחניוני הלילה הקיימים מסע אל לב המכתש: קמפינג מפנק בלב תפאורה מדברית, אתר קמפינג מסודר במרכזו של מכתש רמון המציע אפשרות ללינת שטח והקמת אוהלים לקבוצות ומשפחות, מתחם אוהלים בדואים מוכנים למטיילים המעוניינים לטייל וללון בקמפינג במצפה רמון

כמו כן המקום מהווה נקודת יציאה לטיולים מעניינים באיזור המכתש.

חניון הר ארדון
הילדים יהנו לטפס לראש הגבעה ולהביט בהתפעלות על הנוף הנשקף ממנה — בקעת מחמל והר ארדון מצפון, רמת סהרונים בדרום, בקעת ארדון על גווניה האדומים מצפון-מזרח ומרחבי המכתש העצומים, ואיך לא? ממשיכים במעלה הדרך אל חניון רמת סהרונים
חניוני לילה ללא תשלום
ביום בהיר אפשר לראות הרחק במערב את הר שגיא ואת הר עריף, ובמזרח נראים הרי אדום בבירור
חניון לילה בארות
במפגש עם דרך הנפט סימון שחור פונים שמאלה ומגיעים לחאן בארות
בעבר היו הרמות מחוברות לרמה רציפה, אך תהליכי בליה, היווצרות המכתשים והתחתרותו של נחל צין ושל נחלים עמוקים אחרים הפרידו אותה חניון לילה גבס חניונן לילה באיזור פארן, כשעתיים וחצי נסיעה מתל אביב בהירות הנראית 6
הוראות הגעה: נוסעים בכביש 40 דרומה לב"ש, בצומת תללים ממשיכים ישר בכביש 211 בנוסף במצפה רמון מספר אטרקציות שכדאי להכיר החל ממרכז המבקרים ע"ש אילן רמון, חוות האלפקות, פעילות חץ ושקט מדברי, המוזיאון הקווקזי ואטרקציות נוספות באזור התעשיה המתעורר של מצפה רמון — רובע דרכי הבשמים

במפגש עם דרך הג'יפים המסומנת בסימון שחור פונים ימינה לכיוון מערב בערוץ נחל ארדון.

חניון הר ארדון
שיירות גמלים הובילו סחורות יקרות ערך כגון תבלינים, בשמים ובדים מהודו, ממזרח אפריקה ומ"ערב המבורכה" עומאן של ימינו , שם גידלו צמחי לבונה